Tenk litt på hva bokstavene P.R.* står for. Det betyr ikke propaganda, sirkus eller show, men først og fremst dine relasjoner til omverden.  Og omverden er så mye mer enn kundene dine. Det er de ansatte og deres familie, leverandører, naboer og alle andre som på et eller annet vis kommer i kontakt med din organisasjon.

For å lykkes bør du kommunisere med alle disse menneskene på et vis. Har du tid til å reise rundt å snakke med alle? Neppe! Skal du sende e-poster til alle noen ganger i uka? Neppe! E-postkassene flyter over av nyhetsbrev og folk som vil komme i kontakt.

Derfor er video i ferd med å bli et viktig hjelpemiddel når man skal kommunisere innenfor P.R. Med video kan man snakke direkte med målgruppen, og legge til rette for tilbakemeldinger og kommentarer.

Video kan også heve gjennomslagskraften på pressmeldinger ved å åpne døren til dybdekommentarer og visning av produkter og tjenester. I USA distribueres det ca 2 000 pressemeldinger pr dag. De som vil synes i myldret velger video. Den kan øke effekten med ti-gangeren, ifølge PR Newswire.

Les mer om pressmeldinger på video her: https://arpr.com/why-your-press-release-should-include-video/

Er det noe for deg?

PR = Public Relations